Після того, як з 18 червня набув чинності закон № 2275-VI Про внесення змін до деяких законодавчих актів України товарні біржі не можуть реєструвати угоди з купівлі-продажу уживаних автомобілів, що призвело фактично до паралічу старого авторинку, повідомляє AUTO- Consulting. Експерти відзначають, що альтернативою біржовим договорам могла б стати угода у нотаріуса зі сплатою 1% держмита, у разі, якщо операція з продажу авто у власника перша за рік. Однак на практиці нотаріуси, будучи податковими агентами, не ризикують брати на себе відповідальність за оформлення угод, оскільки не можуть досконально перевірити кількість угод з відчуження авто у конкретного продавця. Також можливий варіант з оформленням угод через довідки-рахунки автосалонів, а й тут, повідомляє AUTO-Consulting, продавців чекає розчарування: на хвилі ажіотажу ціна тільки оформлення довідки-рахунку підскочила в окремих регіонах до 900-1000 грн. Крім того, кажуть експерти, із суми, вказаної в цьому документі, необхідно сплатити 15% податку з доходів фізичної особи. У свою чергу продавці вживаних автомобілів вже кілька днів намагаються знайти прийнятні варіанти оформлення, але поки що безуспішно - у результаті зриваються угоди, продавці відмовляються продавати свої авто при таких високих ставках, а покупці намагаються оформитися через генеральні доручення. Разом з тим, як повідомив AUTO-Consulting один з операторів, що реалізовував раніше до десяти авто на місяць, за останній тиждень йому не вдалося оформити ні однієї угоди. І подібна ситуація у всіх його колег по цеху, кажуть експерти, додаючи, що в ДАІ зараз дуже жорстко дивляться на суми, зазначені в довідках-рахунках і не пропускають заниження. Фактично, зазначає авторесурс, закон № 2275-VI паралізував уживаний авторинок. "Біржі прибрали, але не запропоновано альтернативних варіантів, а ті, що є, не в змозі обробити таку кількість автотранспорту" - зазначає один з операторів. На його думку, якщо найближчим часом не з'явиться альтернативних варіантів, то ринок перейде на реалізацію через генеральні доручення. "Іншого варіанту просто немає, нотаріуси не ризикують оформлятися під 1% держмита і неформально вимагають сплати 15% податку" - констатує продавець авто. Варто при цьому зазначити, що в Україні досі суму, виручену від реалізації приватного автомобіля, вважають доходом фізособи, незважаючи на той факт, що автомобіль вже купувався із зарплатних грошей, з яких утримувався цей самий 15%-й податок з доходів фізосіб. Крім того, відзначає AUTO-Consulting, сума, отримана від реалізації вживаного авто, завжди менша, ніж вартість, за яку його купували. Примітний і той факт, що в новому Податковому Кодексі, прийнятому в першому читанні Верховною Радою минулого тижня, цю правову колізію так і не усунули. Згідно з новим документом, кошти, виручені від продажу приватного авто, - це дохід, з якого необхідно сплатити 15% податку. "Такий колапс на ринку старих автомобілів, безумовно, відобразиться не тільки на ціноутворенні, але і на збуті нових авто, враховуючи, що значна частина продавців, згодом купує нові авто", - пише AUTO-Consulting.
Джерело: http://ua.korrespondent.net/ //news-ua.at.ua/ |