1 червня 1980 о 18:00 в американському місті Атланта розпочав мовлення цілодобовий кабельний канал новин CNN - Cable News Network. Засновник каналу, американський підприємець Тед Тернер (Роберт Едвард Тернер), наприкінці 1970-х рр.. заявив про прагнення створити цілодобовий кабельний телеканал новин. Телевізійники вважали цю ідею безнадійною і запевняли Тернера, що ніхто і ніколи не буде дивитися таку кількість новин. До цього він успішно вів рекламний бізнес, який вирішив продати, після чого придбав дві незалежні телестанції в Атланті і в Шарлотті. Всього за три роки Тернеру вдалося створити прибуткову компанію TBS - Turner Broadcasting System, яка до 1975 р. вийшла на загальнонаціональне мовлення. У 1979 р. Тернер продав канал в Атланті за 20 млн доларів, які вклав у справу реалізації ідеї каналу новин кабельного телебачення. Всього ж у цей проект було інвестовано близько 100 млн доларів. 21 травня 1979 Тед Тернер заявив, що CNN буде запущено 1 червня 1980, і дотримав слова: о 18:00 в Атланті канал почав цілодобове мовлення. У перший рік існування CNN приносила Тернеру тільки збитки - станція втрачала понад 2 млн доларів щомісяця. У 1981 р. у CNN з'явився перший серйозний конкурент - канал Satellite News Channel (SNC) - спільне підприємство Group W Westinghouse і телеканалу ABC. Використовуючи кошти, отримані від інших видів діяльності, Тернер у 1983 р. купив SNC, зробивши CNN монополістом на ринку кабельних каналів новин. У CNN була одна важлива перевага перед конкурентами - та чи інша подія транслювалося в режимі реального часу, а не у вечірній прайм-тайм, як на інших каналах У CNN була одна важлива перевага перед конкурентами - та чи інша подія транслювалася в режимі реального часу, а не у вечірній прайм-тайм, як на інших каналах. Поява CNN співпала з бурхливим розвитком комунікаційних технологій, а також зі зростанням попиту на новини, які передавалися цією станцією в режимі нон-стоп. Збіг усіх цих обставин зумовив неминуче зростання каналу, який поступово ставав прибутковим, і підштовхнув його творця до виходу на світовий ринок. У червні 1982 р. почалося мовлення на Японію, у вересні 1985 р. - на Європу. Аж до 1991 р. CNN була звичайним " каналом новин, що оперативно повідомляв про світові події. Ситуацію змінила операція Буря в пустелі. За день до початку бомбардувань Іраку авіацією союзників з країни в терміновому порядку виїхали практично всі журналісти. У працездатному стані в Багдаді залишалася лише знімальна група CNN, яка працювала в прямому ефірі перші 19 годин війни. Після Бурі в пустелі керівництво Пентагону визнало, що про хід бойових дій військові найчастіше дізнавалися не з донесень з поля бою, а з новин CNN Ефірні телеканали по всьому світу змушені були повідомляти про хід бойових дій з посиланням на канал Теда Тернера. Якщо до 1991 р. CNN дивилися близько 2% американців, то під час бойових дій аудиторія каналу збільшилася до 10%. Після закінчення війни керівництво Пентагону визнало, що про хід бойових дій військові найчастіше дізнавалися не з донесень з поля бою, а з новин CNN. Телеканал заробив на війні в Затоці блискучу репутацію. Використовуючи успіх, Тернер нарощував оберти: CNN розширив кореспондентську мережу, відкривши корпункти по всьому світу. У результаті телеканал Тернера встановив "золотий стандарт" мовлення. Більш ніж мільярд глядачів були впевнені, що про будь-яку подію вони завжди дізнаються максимально оперативно і максимально точно з прямого ефіру CNN. Саме тоді політики та соціологи звернули увагу на так званий "ефект CNN": здатність телекомпанії впливати на стратегічно важливі рішення, що приймаються Білим домом. Найбільш наочним прикладом "ефекту CNN" зазвичай є операція американських військ у Сомалі. Взимку 1992 кілька американських телеканалів, в тому числі і CNN, показали серію репортажів про голод і громадянську війну в цій країні. Ці репортажі викликали бурхливу реакцію американських громадян. Громадськість в буквальному сенсі слова змусила президента США підписати 9 грудня 1992 указ про початок гуманітарної операції в Сомалі. У 1996 р. CNN і інші канали Turner Broadcasting System увійшли до складу медіа-корпорації Time Warner, де Тед Тернер зайняв одну з керівних посад. Проте в 2001 році після злиття Time Warner і AOL Тернера фактично було усунуто від управління, хоча він і зберіг посаду віце-президента в об'єднаній компанії. У 2003 р. він склав з себе повноваження віце-президента і залишився лише членом ради директорів. У 2006 р. Тернер залишив раду директорів Time Warner. Після відходу з ради директорів Time Warner Тернер зосередився на проектах із захисту навколишнього середовища, ядерного роззброєння і контролю над народжуваністю. Зараз телеканал CNN є однією з провідних мереж новин і одним з найбільш шанованих і надійних джерел новин та інформації. В основі роботи CNN лежить концепція винятковості новин, головне для його кореспондентів - першими опинитися на місці події, зробити про неї ексклюзивний репортаж та оперативно розповісти про це світу. "Будьте першими, хто дізнається" - цей слоган незмінно супроводжує всі інформаційні випуски телеканалу. Мовлення CNN ведеться семи мовами у більш ніж 200 країнах світу. Аудиторія телеканалу складає 2 млрд людей. Зазначимо, чистий операційний прибуток медіахолдингу Time Warner в першому кварталі 2010 року досяг історичного максимуму, продемонструвавши зростання на 37% до 1,4 мільярда доларів, чому сприяло збільшення доходу від продажу реклами. На тлі прибутку холдинг має намір інвестувати у збільшення регіонів мовлення CNN і HBO.
Джерело: http://www.rian.ru/ //news-ua.at.ua/ |